"TOPRAK ANA"nın çocuklarına sunduğu nimetler..
PROJEMİZİN ETKİNLİK ÇALIŞMALARI İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRMELER
2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
ALACALAR İLKOKULU
E-TWİNNİN PROJESİ
The blessings that "MOTHER EARTH" offers to her children…
"TOPRAK ANA"nın çocuklarına sunduğu nimetler..
PROJEMİZ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRMELER
Ulusal ve Uluslararası olan e- twinning projesi genel anlamda tarım üzerine kurulu olup meyve , sebze ve Ülkemizin aktarlarında satılan insan sağlığına faydalı bitkilerin ve otların tanıtımı , faydaları , ürünler ile ilgili uzman görüşü ve ürünler sınıf içine getirilerek öğrencilere tanıtılan ve bu ürünlerle ilgili web2 araçları kullanılarak eğlenceli oyunlar haline getirilen ve öğrencilerinde konu ile ilgili farkındalık yaratılması amaçlanmış olup öğrencilerin çevresindeki ürünlere karşı ilgisini, dikkatini çekmek ve ürünleri öğrencilerine sevdirmeyi amaçlayan bir projedir.
Kuruculuğunu yaptığı bu projede Ülkemizin farklı şehirlerinden 9 meslektaş ve Ülkemiz sınırları dışından 3 Romanyalı meslektaş olmak üzere toplam 12 meslektaşımız ile projesimizi yürütmekteyiz.
PROJENİN ANA TEMASI
Projedeki meslektaşlarımız kendi bölgelerinin ürünlerini projede tanıtarak ülkemizin de tanıtımını yapmış olacaklardır.
Mesela ben Manisa ilinde görev yaptığım için;
Manisa ilinin eski zamanlardan günümüze kadar ulaşan bitkilerin karışımından oluşan insan sağlığına büyük faydası olduğu bilinen mesir macununu , Kırkağaç ilçesinin meşhur kavununu ve Akhisar ve diğer bölgelerimizin zeytin ve zeytin yağıyla meşhur olan illerini tanıtmaktayım.
Güneşin , denizin faydaları ...
İpek böceği fosilinin oluşumu..
Arının önemi , balın ve propolisin faydaları
Zeytin , zeytin yağı ,kantaron yağının önemi, faydaları ...
Nar ve Şeker Pancarının önemi, faydaları..
Mevsimine uygun beslenmenin önemi ....
Ülkemizde satılan bitkilerin ve otların insan sağlığına faydaları ve önemi…
Projemiz 7-15 yaş arasında olup şubat ayının sonunda bitmesi hedeflenmektedir.
- e- twinning "Toprak Ana " projesi için sınıf panosunu öğrencilerimizle birlikte hazırladık.
- Manisa Büyük Şehir Belediyesinin düzenlemiş olduğu " Arı Çiftliği" gezisine öğrencilerimizle birlikte katılarak öğrencilerinde konuyla ilgili farkındalık yaratarak hem öğrenmelerini hem eğlenmelerini hem de uzman kişinin konu ile ilgili bilgilendirmeleriyle konu hakkında öğrencilerimizin fikir sahibi olmasını sağladık.
- Arı Çiftliği" gezisinden sonra öğrencimizin çevreye , doğaya karşı olan farkındalığı ve duyarlılığı artmış okulun bahçesinde buldukları bir arıyı son yolculuğuna uğurlamışlardır.
- Köyümüzün zeytin yağ fabrikasını ziyaret ederek konuyla ilgili 20 yıldır işi gereği bu mesleği yapan köy sakininden konuyla ilgili bilgi aldık ve öğrencilerimizde konuyla ilgili farkındalık yarattık.
- E twinning projemizin etkinlik çalışmasından birisi olan " BESLENME DOSTU" etkinliğinin "KAHVALTI" ve ‘’ MEYVE TABAĞI’’ çalışmalarını yaparak sağlıklı yaşama , insan sağlığına faydalı ürünlere ve "YERLİ MALINA" öğrencilerimizin dikkatini çekerek konu ile ilgili öğrencilerinde farkındalık oluşturduk ve öğrencilerimizin ürünleri sevmesini sağladık.
- İnsan sağlığına faydalı sebze ,meyve ,Ülkemizin aktarlarında satılan yararlı bitki ve otları sınıf ortamına taşıdık , öğrencilerimizde konuyla ilgili farkındalık oluşturduk.
- E twinning projemizin "Toprak Ana" projesi kapsamında , " Özel Akhisar Medigün " hastanesi ile iletişime geçerek kurumumuzdan gereken izinleri alarak hastanenin uzman kişileri tarafından okulumuzda ücretsiz olarak meyve, sebze ve Ülkemizin Aktarlarında satılan bitkiler ve otların insan sağlığına faydalarından bahsedici ,öğrencilerini konu ile ilgili bilgilendirici bir seminer verdirdik. Bu sayede öğrencilerimizde farkındalık yaratarak bu ürünleri öğrencilerin sevmelerine yardımcı olduk.
- Meyve ,sebze ve bitkilerin insan sağlığına faydalarını eğlenceli bir şekilde öğretmek için Web 2 araçlarını kullanarak Çarkıfelek ve Bulmaca etkinliklerini yaptık ,sınıf ortamına taşıdık ve Akıllı Tahtamızı kullarak öğrencilerimize oynattık. Böylece ürünleri öğrencilerimize eğlenceli bir şekilde sevdirdik.
- Beslenme Dostu Etkinliklerinden ve uzman kişiler tarafından verilen seminerden sonra öğrencilerimiz sağlıklı içecekler içmeye başladı. ( Gaz içecekler yerine Ayran ... )
- Ayrıca, projenin konusu ile ilgili ürünleri , öğrencilerinin hayal gücüne ve yaratıcılıklarına bırakarak ürünleri görmek istedikleri renge boyamalarını isteyerek ürünlerin öğrencilerimiz gözünden ne renk olması gerektiğini gözlemlemiş ve öğrencilerimizin eğlenmesini sağladık.
- İpek Böceği ve Oluşumunu sınıf ortamına taşıyarak öğrencilerimize tanıttık.
- Toprak Ana projesi kapsamında öğrencilerimizle birlikte Nar Bahçesi ve Şekerpancarı alanlarını da ziyaret ettik ve ürünlerle ilgili öğrencilerimizi bilgilendirerek sağlıklı yaşama dikkat çektik.
- Toprak Ana projesi etkinliklerinden birisi olan Kantaron Yağı Etkinliği yaparak günümüzün güncel hastalıklarının sebebi olan kaygı ,stres, üzüntü gibi durumlar sonucunda ortaya çıkan rahatsızlıklara uzman kişilerin bilgilendirmeleri dahilinde çözüm seçeneklerinden bir tanesi olarak ortaya koyduk.
Ayrıca, güneş yanıklarına , yaralara veya yaz mevsiminde güneşin zararlı ışınlarından vücudumuzu, cildimizi kantaron yağının koruduğunu da öğrencilerimize aktardık. - Ülkemizin aktarlarında satılan insan sağlığına faydalı bitki ve otları sınıf ortamına getirerek bu ürünleri öğrencilerine tanıtarak faydalarından bahsederek bitki ve otların okullarının uygun yerinde tablosunu oluşturduk ve konuyla ilgili öğrencilerinde farkındalık yarattık ve ürünleri sevmelerini sağladık , sağlıklı ve temiz beslenmeye dikkat çektik.
- Toprak Ana projesiyle ilgili erozyon deneyini sınıfa taşıyarak doğa sevgisi , doğaya karşı duyarlılık , doğayı koruma, doğanin güzelleşmesi adına doğaya katkıda bulunmak ve hayvan sevgisi gibi kazanımları öğrencilerimize aşılamayı amaçladıkve bunun için sınıf ortamında "Erozyon Deneyi" yaptık. Böylece ormanların, ağaçların ve yeşil örtülerin çevremiz için , Dünyamız için ne kadar önemli olduğunu öğrencilerine aktarmış ve vurgulamış olduk.
- Dünya için okulumuzun bahçesine 16 tane zeytin fidesini öğrencilerimizle birlikte dikerek her bir fideye öğrencilerimizin isimlerini vermeyi amaçlamaktayız. Bunun için okulumuzun yan tarafını temizletip düzenleterek fide dikimine elverişli hale getirdik.Böylece hem okulumuzu hem bulunduğumuz çevreyi hem de Dünya’mızı güzelleştirmeyi amaçlamakta ayrıca zeytin fideleri büyüdüğünde okulumuz için de maddi kaynak oluşturacağını hedeflemekteyiz.
- 2023-2024 eğitim-öğretim başında kurumumuzla iletişime geçerek MASKİ nin çalışmaları sonucunda okulumuzun yan tarafındaki alanın su akıtma sorununu çözdürdük arkasından otları temizletip toprak alanı traktörle sürdürdük ve ardından öğrenci sayımız kadar 16 tane zeytin fidesi dikerek her bir fideye öğrencilerimizin adını vererek okulumuz etrafını güzelleştirdik ve doğamız için bir çalışma gerçekleştirdir. Ayrıca, ileride zeytin fideleri büyüyüp zeytin verdiğinde bunları toplatıp satarak okulumuzun giderleri için ekonomik gelir elde etmeyi amaçlamaktayız.
- Ayrıca, Toprak Ana projesini Fide Dikme Etkinliği ve Erozyon Deneyi etkinliğini farklı ilde meslektaşlarımızın okullarında ( Antalya , Afyon, Kırklareli, Manisa/ Salihli, İstanbul , İstanbul/ Gaziosmanpaşa Bilim ve Sanat Merkezi ,İstanbul/ Beşiktaş Bilim ve Sanat Merkezi okullarında ) yaptırtarak projemizin yaygınlaştırma faaliyetleri sağladık.
Projemizi yaygınlaştırma amacıyla ;
* Kırkağaç ilçe Kaymakamı Sayın Oktay Bey'i ,Kırkağaç ilçe Milli Eğitim Müdürü Sayın Yalçınkaya'yı ziyaret ederek e -twinning Toprak Ana projesi ile ilgili bilgi verdik.
Okulumuzun web sitesinde , okulun sosyal medya hesaplarında ve projemizin sosyal medya hesaplarında projemiz hakkında bilgilendirmelerde bulunduk. Böylece yaygınlaştırma faaliyetlerine devam et olduk.
- Dünya Su Günü için , resim derslerinde öğrencilerimizle birlikte tasarrufla ilgili görsel çalışmalar yaptık ve görsel çalışmaları etkinlik köşesi olarak okulumuzda yerini aldı.
- Toprak Ana projesinin son etkinliklerinden olan Muz Kompostu Etkinliği ile doğal gübre elde etmeyi amaçladık ve elde edilen gübrenin okulun bahçesine dikilecek olan zeytin fideleri için ve yıllanmış ağaçlar için kullanılmasını amaçladık. Böylece , çöpe atılacak olan muz kabuklarını işe yarar hale getirerek geri dönüşüme vurgu yaptık.
Dünya'da doğadan gelen hiçbir şeyin boşa gitmeyeceği mutlaka başka amaçlar içinde tekrar tekrar kullanılabileceğini ve tasarruflu olmayı da somut yaşantılarla , yaparak-yaşayarak öğrenme ile öğrencilerimize aşılamayı hedefledik.
Toprak Ana projemizin e-twinning projesi kurallarına uygun yürütebilmek için sertifikalarımızı aldık .
Kendi evimizde babam, Pembe domates, çeri domates, acur, salatalık, kıl ve tatlı biber, patlıcan, acı süs biberi gibi ata tohumlarını toprakla buluşturup filizlendirerek evimizde Balkon Bahçeciliği yapmış ve zamanı geldiğinde de uygun bir bahçeye dikerek kendisi ve ailesi için ihtiyacı olan sebzeleri üretmiş olacaktır.
Böylece projemizin Dünya Günü etkinliklerinden birini yaparak projemizin yaygınlaştırma faaliyetine katkıda bulunmuştur.
Toprak Ana yaygınlaştırma faaliyetlerimize EBA platformunda paylaşım yaparak devam ettik.
Yaptığımız Kantaron Yağını sınıfımızda öğrencilerimizle birlikte kullandık.
Yaptığımız Muz Kompostunu okulumuzun bahçesindeki ağaçlarımıza doğal gübre olarak kullandık.
Proje ekibimizin öğretmenleri ve projeye katılan öğrencileriyle proje konumuzun pekiştirilmesi, tekrar edilmesi ve öğrencilerİmizden olumlu geri dönütler almak amacıyla proje konumuzun uzman kişisinin katılımıyla ( Özel Akhisar Medigün Hastanesi, psikolog Hilal Hanım ) öğrenci webinarımızı yaptık.
Dünya gününde Dünyamız için okulumuz için süs çiçeklerimizi okulumuzun etrafına diktik..
İstanbul ilinin Beşiktaş Bilim ve Sanat Merkezi ( BİLSEM ) okulunda 3 . Sınıf destek öğrencileri ile destek öğretmeni Songül Yaman Hanım eşliğinde besinler, besin grupları, besinleri saklama yöntemleri üzerine bir araştırma yapıp, learningapss web2. 0 aracıyla oyun hazırlamışlar ve serender tasarlamışlardır.
Proje etkinliğimizin Beslenme Dostu etkinliğini gerçekleştirerek projemizin yaygınlaştırma faaliyetine katkıda bulunmuşlardır.
Manisa ilinin Salihli ilçesinde İsmail Bali ilkokulunun 3/A sınıfında görevini icra eden Döndü Tanrıöver Hanım projemizin Erozyon Deneyi etkinliğini gerçekleştirerek projemizin yaygınlaştırma faaliyetine katkıda bulunmuşturlar.
Proje öncesi ve Proje sonrası öğrenci değerlendirmelerimizi gerçekleştirdik.
Afyonkarahisar ilinin Asım Kocabıyık Anaokulunda görevini Okul öncesi öğretmeni olarak icra eden Esra Hanım'ın 25 öğrencisiyle birlikte Toprak Ana projemizin etkinliklerini gerçekleştirerek projemizin yaygınlaştırma faaliyetlerine katkıda bulunmuslardır.
Yaptıkları etkinlikler:
***Çocuklara kış çayı hakkinda bilgi verildi.kis çayında kullanilacak çaylar cocuklara tek tek tanıtıldı papatya ıhlamur adaçayı kusburcu hibiskus tarçın karanfil...çocukların koklamalatina ellemeleri izin verildi bavulumdaki kırık fincan adlı hikaye çocuklara okunduktan sonra minik poşetlere çocuklar çaylarını koydular...çaylar paketlere koyduktan sonra anı resimleri çekildi.eve yollanan çayları aileler demleyip kitap okuyup cocuklarla birlikte afiyetle ictiler.
***Dünya günü için kabak çekirdeklerini toprakla buluşturdular...
*** Dünya Günü için öğrencileriyle birlikte fide dikme çalışması yaptılar.
Toprak Ana projemizin bir etkinliği kapsamında "EROZYON DENEYİMİZİ İSTANBUL/GAZİOSMANPAŞA BİLİM ve SANAT MERKEZİ'ne okuluna taşıdık ve projemizin yayginlaştırma faaliyetlerine devam ettik...
Dünya Gününde öğrencilerimizin çevresine , doğaya ve etrafındaki canlılara karşı sevgisi, korumacı yaklaşım duygusunun arttırmak ve geliştirmek için ve doğaya karşı duyarlılıklarını ,doğa sevgisini aşılamak ,doğayı korumalarını sağlamak için öğrencilerimize evde bakımını yapmaları için " Atatürk Çiçeği " verdik.
Projemizin beslenme dostu etkinliğine bağlı olarak okul bahçemizde meyve tabağı etkinliği için Kırkağaç İlçemizin meşhur meyvesi Kırkağaç Kavununu ve Mandalina meyvesini okulumuz bahçesinde öğrencilerimizle birlikte tükettik...
Dünya Su Günü için , resim derslerinde öğrencilerimizle birlikte su kullanımının tasarruflu olmasıyla ilgili görsel çalışmalar yaptık ve öğrencilerimizin görsel çalışmalarını okulumuzun etkinlik köşesi astık.
Toprak Ana projemiz kapsamında yaptığımız BESLENME DOSTU (MEYVE TABAĞI/KAHVALTI TABAĞI) VE ÜRÜNLERLE İLGİLİ ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK UZMAN BİLGİLENDİRİCİ SEMİNERİNDEN sonra öğrencilerimiz artık öğle aralarında ayran içmeye başladı.
Öğrencilerimizin gözünden , öğrencilerimizin hayal gücü ve yaraticiliklarıyla sebze ve meyveler renk değiştirdi . Öğrencilerimizin meyve ve sebzeleri istediği renge boyamasına imkan sağladık.Sonra da Sebze ve meyveler panomuzu hazırladık ..
E twinning sınıf panomuza eklemeler yaparak geliştirdik ..
Toprak Ana projemizin Fide Dikme Etkinliğini Antalya ilinin Devlet Kurumunda görevini icra eden meslektaşımız Gönül Hanım’ın okulunda öğrencileriyle birlikte yapmalarını sağlayarak projemizi yaygınlaştırma faaliyetlerine devam ettik.
Aynı zamanda görev yaptığı okulun web sitesinde de projemizi yayımlatarak yaygınlaştırma faaliyetimize devam ettik.
Toprak Ana projemizin Fide Dikme Etkinliğini Kırklareli ilinin Devlet Kurumunda görevini icra eden meslektaşımız Ülkü Hanım’ın okulunda öğrencileriyle birlikte yapmalarını sağlayarak projemizi yaygınlaştırma faaliyetlerine devam ettik.
E twinning projemizin "Toprak Ana" projesi kapsamında okulumuz, " Özel Akhisar Medigün " hastanesi ile iletişime geçerek kurumumuzdan gereken izinleri alarak hastanenin uzman kişileri tarafından bugün okulumuzda ücretsiz olarak meyve, sebze ve Ülkemizin Aktarlarında satılan bitkiler ve otların insan sağlığına faydalarından bahsederek öğrencilerimizi konu ile ilgili bilgilendirici bir seminer vermiştir . Bu sayede öğrencilerimizde farkındalık yaratarak bu ürünleri öğrencilerimizin sevmelerine yardımcı oldular.
E twinning projemizin Toprak Ana projesi için Çarkıfelek yaptık , döndürdük ve meyve ,sebze ve bitkilerin insan sağlığına faydalarını eğlenceli bir şekilde öğrendik..
Toprak Ana projesiyle ilgili erozyon deneyini sınıfa taşıyarak doğa sevgisi , doğaya karşı duyarlılık , doğanin güzelleşmesi adına doğaya katkıda bulunmak gibi kazanımları öğrencilerimize aşılamayı amaçlayarak sınıf ortamında "Erozyon Deneyi" yaptık.
Böylece ormanların, ağaçların ve yeşil örtülerin çevremiz için , Dünyamız için ne kadar önemli olduğunu öğrencilerine aktarmış ve vurgulamış olduk.
Toprak Ana projemizin "ÜLKEMİZİN AKTARLARINDA İNSAN VÜCUDUNA YARARLI BİTKİ VE OTLARIN TANITIMI VE FAYDALARI" etkinliği .
Bitkilerin ve otların tanımını yaparak faydalarından bahsedip tablosunu yaptık..
Toprak Ana projemiz kapsamında "Muz Kompostu" etkinliğimizi gerçekleştirdik ..
Toprak Ana projesinin geri dönüşüm etkinliklerinden olan Muz Kompostu Etkinliği ile doğal gübre elde etmeyi amaçladık ve elde edilen gübrenin okulumuzun bahçesine dikileceğimiz zeytin fideleri için kullanmayı amaçlamaktayız.
Böylece , çöpe atılacak olan muz kabuklarını işe yarar hale getirerek geri dönüşüme vurgu yaptık.
Dünya’da doğadan gelen hiçbir şeyin boşa gitmeyeceğini mutlaka başka amaçlar için de tekrar tekrar kullanılabileceğini ve tasarruflu olmayı da somut yaşantılarla , yaparak-yaşayarak öğrenme ile öğrencilerimize aşıladık.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi'nde, Matematik Eğitimi alanında görevini icra eden Doçent Dr Kübra Hanım projemizi sosyal medya hesabında paylaşarak yaygınlaştırma faaliyetlerimize katkı bulunmuştur, teşekkür ederiz.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliğinde görevlerini icra eden Doçent Dr. Kübra Polat hanım ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği 4.sınıf öğrencilerinin hocası olan Dr. Öğr. üyesi Duygu Altaylı Özgül hanımın katılımlarıyla İlköğretim Matematik Öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerine Toprak Ana projemizden ve etkinliklerinden zoom üzerinden yaptığımız toplantı ile bahsederek projemizin yaygınlaştırma faaliyetlerine devam ettik.
Toprak Ana projemizin sonuna geldik ve öğrencilerimize sertifikalarını verdik.
FATİH SAĞLAM
Müdür Yetkili Sınıf Öğretmeni
Projeyi Uygulayan
Fatih SAĞLAM
Müdür Yetkili Sınıf Öğretmeni